mandag den 9. november 2009

BTT: Big Time!

Dag fra bestilling via Torsdag:

Hvad er den største bog, du har læst for nylig?

(Du er velkommen til at tænke "store" som størrelse, eller som popularitet, eller på nogen anden måde, du holder af at fortolke.)


Rul ned, og du vil se to meget store bøger. Den ene er Dhalgren af Samuel R. Delany, en 800 side science fiction-roman, der er ulig noget, jeg nogensinde har læst. Den anden er The Tale of Genji, murasaki Shikibo's 11. århundrede japanske roman, som mange kritikere liste som den første roman, der nogensinde er skrevet. Jeg er næsten færdig med en volumen. Det er faktisk i to stift bind.


Begge er fantastisk, selvom de har meget til fælles, på overfladen. Da jeg har været at holde denne blog min læsning har forskubbet sig i retning af kortere bøger om det hele. Jeg vil gerne indslag mindst to vurderinger en uge her, tre, hvis jeg kan, som har påvirket min læsning valg. Jeg har kun samles op Dhalgren fordi antallet kom op, da jeg rullede mine håndfuld terninger for Random Reading Challenge. Den bog jeg næste rullede er Jane Austen's Sense and Sensibility, som er en anden lidt store bog.


Hvordan tilfældigt er det.