onsdag den 10. februar 2010

Ontario et skridt taettere paa obligatorisk energisyn

17 oktober 2009 Bob Aaron
Med proklamationen af Green Energy Act, 2009, Ontario har bevæget sig et skridt tættere på at kræve obligatorisk energisyn på salg af beboelsesejendomme.
Afsnit 3 i den nye lovgivning er den eneste del af den lovgivning, som endnu ikke har modtaget kongelig underskrift, men når den gør det vil give alle, der gør et tilbud om at købe en bolig ret til at modtage et energisyn fra sælgeren. Forordninger, der endnu ikke er frigivet, vil beskrive, hvilken type oplysninger og rapporter køberen er berettiget til at modtage.
Den nye lov gør det muligt for regeringen at fastsætte regler for, hvordan energisyn vil udlevere energiforbrug og effektivitet ratings til huset.
The Green Energy Act også, at, før du accepterer tilbuddet, skal sælgeren give de foreskrevne angivelser, rapporter eller ratings til køberen.
Ejendomsmæglere, eller nogen andre, der handler på vegne af sælgeren, er forpligtet til at underrette ejeren omgående om enhver anmodning om oplysninger, rapporter eller vurderinger fra en person, der indsender et tilbud om at købe. Dette krav, dog ikke gælder for agenter eller andre, som udfører deres tjenester som en fordel og ikke får udbetalt i forbindelse med tilbud om at sælge.
Den energisyn behøver ikke at blive personligt leveret til interesserede købere, så længe de er lavet \ "rimeligt tilgængelige \" - hvad det så end betyder.
Når den provinsielle regering oprindeligt havde til hensigt at pålægge energisyn på salg af fast ejendom, erhvervslivets aktører gjort deres indvendinger til kende helt tvinges til Queen's Park. Dette krav blev droppet fra Bill 150 til fordel for offentliggørelse af retten til at modtage den revision og mulighed for at give afkald på det.
Anden bestemmelse, der blev droppet var temmelig drastiske ret regeringen til at udnævne inspektører, der ville have ret til at få adgang til alle forretninger kontor (herunder et advokatkontor), at kræve at se energisyn gemt der.
Da dette ville have revet beskyttelse af personlige oplysninger, som kunder har ret i deres advokater kontorer, jeg var meget kritisk over for denne bestemmelse, da det blev annonceret. Så gik imidlertid, at lovgivningen giver mere mening uden oprettelse Ontario energi politiet.
Mit gæt er, at § 3 ikke vil blive proklameret, indtil nærmere oplysninger om kravene til et energisyn, der er blevet udarbejdet, og Ontario har nok føderal-licens og uddannede energi revisorer til at håndtere provinsen hele efterspørgsel, uden at bringe markedet for fast ejendom til i stå.
Det er stadig uvist, om den faste ejendom industrien vil hoppe om bord på grøn energi vognen og tilskynde dem over deres ejendomme til salg til at foretage energisyn.
Alternativet ville være for ejendomsmæglere til at indsætte i købet tilbyder en standardklausul afkald på retten til et energisyn. Denne type klausul kan måske endda finde sin vej til den standardblanket tilbud.
Min træffe, er, at indtil sælgere og købere kan se værdien i at have boliger gennemgå energisyn, aktører på ejendomsmarkedet område vil se de revisioner, som et indgreb i en ordnet behandling af ejendomshandler og rutinemæssigt brug afkald klausuler.
Andre dele af Green Energy Act fremme opførelse af anlæg producere energi fra alternative energikilder, herunder sol, vind og biogas-projekter.
Den dårlige nyhed er, at Ontario magt forbrugerne vil blive påtager sig omkostningerne ved de alternative kilder.
Øjeblikket, er elektricitet engrossalg til mellem fire og fem cent en kilowatt-time (kWh), men Ontario Power Authority (OPA) vil betale enorme præmier til producenter af grøn elektricitet. OPA vil betale mellem 45 og 80 cent pr kWh for vandkraft fra nye sol-anlæg, 19 cent for offshore vindmølleparker, 13,5 cent for onshore-vindmølleparker og op til 19,5 cent for biogas-projekter.
Den eneste kilde til denne enorme omkostninger, naturligvis, vil være fra alle i Ontario, der bruger elektricitet.