mandag den 15. februar 2010

Short Story Soendag: \ "The Prison \" af Domenic Stansberry



Det var 1946, og Alcatraz var brændende.
Indledningen til \ "The Prison \" af Domenic Stansberry
Til ren underholdning værdi, er det Noir serie af mystik antologier udgivet af Akashic Books svære at slå. Dette er det andet bind, jeg har samlet op, og så vidt både Paris Noir og San Francisco Noir levere varen. Solid, hårdkogt kriminallitteratur fuld af opmærksomheden på plads film-noir er så god til. De stank af atmosfære. Og de historier er pokkers godt, også.

\ "The Prison \" vedrører en italiensk-amerikansk soldat, hjem til North Beach nieghborhood i San Francisco efter krigen. Han har scores til at løse, hvis han vil. Hans far, en anti-fascist, blev drevet ud af byen ved den lokale italiensk-amerikanske befolkning, der var lidt for forelsket i Mussolini før krigen, så fængslet af den føderale regering, som så Mussolini's indflydelse i alle de italiensk-amerikanske, de undersøgt, når krigen begyndte. Den tegn omfatte magtfulde lokale dommer, der rakte fortællerens far over for myndighederne, en pige ved navn Anne, og over dem alle røgen fra brandene indstillet på Alcatraz ved optøjer fanger ledet af Al Capone.

Tilføj til blandingen nogle meget valg linjer som denne, når fortælleren første ser Anne stående i en flok af hans gamle venner: \ "Hendes øjne mødte mine, og jeg følte noget falder fra hinanden inde i mig. \"

Jeg er så dér.

Hvis du har læst en novelle eller to siden sidst, og vil gerne deltage i novellekonkurrence søndag er du velkommen til at forlade et link i en kommentar nedenfor.