søndag den 22. august 2010

Hvordan kunne jeg sige nej?

Mine forældre besøgte denne sidste weekend, og da det regnede fredag, besluttede vi at gå til Menards så jeg kunne vende tilbage nogle ting. Vi var der i over tre timer, og jeg brugte flere penge end jeg kom tilbage fra afkast.

Men ... de havde 2 $ kvart stauder! Hvordan kunne jeg sige nej?

Jeg fik nogle store ting. Jeg fik endda nogle ting, som jeg har været defineret til at prøve, og selvfølgelig fik jeg nogle ting, som jeg vidste ikke engang, jeg ville, men $ 2, ingen grund til at lade være.

Menards træk
$ 2 planter:
Düsseldorfer Stolz havet sparsommelighed (2)
fingerbøl (2)
Lucifer crocissima (2)
Ritz Blue nålepude
Amethyst Myst Heuchera
Gold Dust kurv af guld
Little Leo leopard's bane (2)
Pink Diamond nålepude
engelsk Daisy (2)
alpine glemmer mig ikke (2)
Blue Clips Carpathian blåklokke
candytuft
$ 4 planter:
Juni Hosta (2)
Tordensky Sedum
Diane Claire pulmonaria

Jeg ramte også Home Depot:
American Halo Hosta
Paul's Glory Hosta

Og far brug for sokker på Shopko:
Dream Queen Hosta (fik denne ene for $ 3,50!)

Og den største behandle alle ... Funkie Gardens!

Når vi hørte, at Funkie Gardens var ved at lukke sine døre for god sidste efterår, var vi ødelagt. Hvor ville vi gå for at få alle vores lokale vokset funky planter?

Jeg græd lidt.

Jeg surmulede hele vinteren.

Så en måned siden fik vi bestest nyheder. Det blev købt, flyttet til lige nord for Stillwater MN, og det var åbningen igen dette forår! Vi har endda fået en kupon for $ 10 off en $ 50 køb, for at være så gode fortiden kunder. Her er hvad vi fik på Funkie Gardens:
Orange Custard Daglilje
Thunderbolt Hosta
Holy Mouse Ears Hosta
Efterår Delight / Beka Sedum
Red Hawk iris
King's Randsom brunnera
Sagae Hosta
Mahogni Heuchera
Bad's Pink Dianthus



Og en anden ting, der har holdt mig travlt ...


Som mine forældre var ved at forlade for at gå hjem, kom naboen over at spørge, hvis jeg ønskede baby egern. Moderen døde, og disse små fyre var på udkig efter mad og vand. Selv om disse damn egern er altid rive op min have (kun sidste uge havde jeg at cayennepeber min gulerod seng og sat op hegn for at holde egern fra mave-floppe i sengen og gøre snavs engle), hvordan kunne jeg sige nej Jeg mener, se på dem! Vi havde kun at holde dem i et par dage, mens jeg søgte efter en redning center. Den nærmeste var i Minnesota. Det passede mig fint. Jeg fik at spare baby egern og får tre egern ud af mit kvarter - WIN-WIN.